Problem med att logga in i appen
Om du inte kan logga in i appen kan det bero på något av följande skäl:
Oavslutad installation: Om detta är ditt första försök att logga in, kontrollera att du har fullföljt installationen av Ngenic Tune.
Du kan slutföra installationsprocessen på installation.ngenic.se.
Här behöver du fylla i din pin-kod som står på undersidan av Gatewayen. Fyra tecken XXXX.
Ditt konto och lösenord skapas i det avslutande steget av installationen.
Glömt lösenord: Om du inte kommer ihåg ditt lösenord, använd den e-postadress du angav under installationen som användarnamn. För att återställa lösenordet, använd motsvarande funktion i appen. Ett e-postmeddelande med en länk för att skapa ett nytt lösenord kommer då att skickas till dig. Försök sedan att logga in med din e-postadress och det nya lösenordet. Observera att om din installation inte är helt avslutad bör du inte försöka återställa ditt lösenord.
E-postmeddelandet syns inte?: Om du inte har fått ett e-postmeddelande för återställning av lösenordet, kontrollera skräppostmappen i din e-postklient. Ibland kan meddelanden hamna där av misstag. Kontrollera även att din e-postinkorg inte är full och därmed kan ta emot nya meddelanden.
Felaktig e-postadress?: Om du har angett en inkorrekt e-postadress när du installerade appen, kommer du inte att kunna återställa ditt lösenord, eftersom instruktionerna skickas via e-post. Kontakta vår support på support@ngenic.se och uppge den korrekta e-postadressen. För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare, vänligen inkludera ytterligare information som kan identifiera ditt Ngenic Tune-system, exempelvis din adress eller PIN-koden till din gateway.
Krångel med appens installation:
Om du använder dig av en android-telefon kan du pröva:
Inställningar > Appar > Ngenic Tune > Lagring > Rensa data eller Töm cache
Eller på iOS kan man testa ominstallera appen.