Problem med att logga in i appen

Om du inte kan logga in i appen kan det bero på något av följande skäl:

  1. Oavslutad installation: Om detta är ditt första försök att logga in, kontrollera att du har fullföljt installationen av Ngenic Tune.

    Du kan slutföra installationsprocessen på installation.ngenic.se.

    Här behöver du fylla i din pin-kod som står på undersidan av Gatewayen. Fyra tecken XXXX.

    Ditt konto och lösenord skapas i det avslutande steget av installationen.


  2. Glömt lösenord: Om du inte kommer ihåg ditt lösenord, använd den e-postadress du angav under installationen som användarnamn. För att återställa lösenordet, använd motsvarande funktion i appen. Ett e-postmeddelande med en länk för att skapa ett nytt lösenord kommer då att skickas till dig. Försök sedan att logga in med din e-postadress och det nya lösenordet. Observera att om din installation inte är helt avslutad bör du inte försöka återställa ditt lösenord.


  3. E-postmeddelandet syns inte?: Om du inte har fått ett e-postmeddelande för återställning av lösenordet, kontrollera skräppostmappen i din e-postklient. Ibland kan meddelanden hamna där av misstag. Kontrollera även att din e-postinkorg inte är full och därmed kan ta emot nya meddelanden.


  4. Felaktig e-postadress?: Om du har angett en inkorrekt e-postadress när du installerade appen, kommer du inte att kunna återställa ditt lösenord, eftersom instruktionerna skickas via e-post. Kontakta vår support på support@ngenic.se och uppge den korrekta e-postadressen. För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare, vänligen inkludera ytterligare information som kan identifiera ditt Ngenic Tune-system, exempelvis din adress eller PIN-koden till din gateway.


  5. Krångel med appens installation:

    Om du använder dig av en android-telefon kan du pröva:

    Inställningar > Appar > Ngenic Tune > Lagring > Rensa data eller Töm cache

    Eller på iOS kan man testa ominstallera appen.


Fick du svar på din fråga? Tack för din feedback Ett problem uppstod när din feedback skulle skickas. Vänligen försök igen.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss