Utetemperaturen saknas i appen

Ibland kan utomhustemperaturen i Ngenic Tune-appen helt saknas. Detta kan bero på ett par olika faktorer. Här är några enkla steg för att lösa problemet:


Kontrollera Y-kabelns Anslutningar

  • Se till att 'Granen'-symbolen på Y-kabeln är riktad mot utegivaren och 'Huset'-symbolen mot ditt värmesystem.
  • Det finns fyra anslutningar på varje ände av Y-kabeln. Kontrollera att alla åtta anslutningarna är korrekt och säkert kopplade. Obervera att kopplingarna 3, 4, 7 och 8 kommer redan kopplade vid leverans men kan bli glapp vid frakt eller hantering. När något är glapp här så går det ibland att höra ett klick från styrdosan med några sekunders mellanrum.

    Y-kabelns kopplingar.

Undersök Utegivaren

  • Om problemet kvarstår, prova att öppna och rengöra utegivaren. Ibland kan det hjälpa att dra åt skruvarna inuti utegivaren.
  • Kontrollera även om själva kabeln till utegivaren kan vara defekt och i så fall byt ut den (ovanligt).

Fel Utegivare?

  • Om din utomhustemperatur inte visas korrekt och aldrig tidigare har gjort det eller om du har bytt värmesystem nyligen, kan det vara så att utegivarens typ inte matchar med den som ställdes in vid installationen av Ngenic Tune. Detta kan hända om en annan typ av utegivare används än vad som initialt valdes under installationen, eller om ditt specifika värmesystem använder en oväntad typ av utegivare.
  • Om du misstänker att detta är problemet, kontakta oss för support. Vi kan hjälpa dig att verifiera och justera inställningarna för att säkerställa att de är korrekta för din specifika utrustning. Ange då gärna detaljer om värmesystemets namn eller skicka med en bild.

Genom att följa dessa steg bör du kunna lösa problemet med utomhustemperaturen i din app. Om du fortfarande upplever problem, är vår support alltid redo att hjälpa till via support@ngenic.se.

Fick du svar på din fråga? Tack för din feedback Ett problem uppstod när din feedback skulle skickas. Vänligen försök igen.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss